وقت سفارت آلمان
سریع ترین روش اخذ وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

آلمان یکی از کشورهای حوزه شینگن و در اروپای مرکزی قرار دارد . این کشور  دومین کشور پرجمعیت در اروپا پس از روسیه و پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و در میان دریای بالتیک و دریای شمال از سمت شمال و آلپ از جنوب قرار دارد. آلمان با کشورهای دانمارک از شمال، لهستان و جمهوری چک از شرق، اتریش و سوئیس از جنوب، و فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، و هلند از غرب مرز مشترک دارد.

سریع ترین زمان دریافت وقت سفارت آلمان تضمینی

پایتخت و پرجمعیت ترین شهر این کشور برلین و مهم ترین مرکز تجاری آن در فرانکفورت است.  آلمان از نظر مساحت، هفتمین کشور بزرگ اروپا و ۶۲مین کشور بزرگ جهان است. بیشتر آلمان دارای آب و هوای معتدل است که از اقیانوسی در شمال تا قاره‌ای در شرق و جنوب شرقی متغیر است. زمستان‌ها از سرد در رشته‌های آلپ جنوبی تا خنک و عموماً ابری با بارندگی محدود است، در حالی که تابستان‌ها می‌تواند از گرم و خشک تا خنک و بارانی متغیر باشد. در نواحی شمالی بادهای غربی غالب است که هوای مرطوب را از دریای شمال وارد می‌کند و تعدیل دما و افزایش بارندگی را سبب می‌شود. برعکس، مناطق جنوب شرقی دمای گرم تری دارند. آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری در دنیا  و بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است. بخش خدمات ۷۱٪ از کل تولید ناخالص داخلی، صنعت ۲۸٪ و کشاورزی ۱٪ است. آلمان با بیش از ۳۵ میلیون مهمان خارجی که در این کشور اقامت کردند در سال ۲۰۱۶، یکی از هفت کشور پربازدید در جهان بود.

وقت سفارت آلمان و دریافت ویزا آلمان

وجود جذابیت توریستی، تجاری، تحصیلی و درمان سبب افزایش مهاجرت به آلمان شده است. اما مهم ترین قدم برای اینکه بتوانید به هر دلیلی از کشور خود مهاجرت کنید نیازمند دریافت ویزا هستید.

انواع ویزا آلمان

ویزای آلمان انواع مختلفی دارد؛ بسته به هدفی که دارید، ویزا مورد نظر را انتخاب می کنید:

  • توریستی
  • تجاری
  • نمایشگاهی
  • بازدید از خانواده
  • پزشکی
  • تحصیلی

ویزای توریستی و برای انجام ماموریت‌های کاری ویزای تجاری و برای شرکت در کنگره و سمینارها باید ویزای نمایشگاهی گرفت. اما برای گرفتن ویزا ابتدا باید وقت سفارت آلمان گرفت.

 این وقت سفارت شامل:

وقت سفارت برای ویزای توریستی، وقت سفارت برای ویزای کاری، وقت سفارت برای ویزای پزشکی، وقت سفارت برای ویزای تجاری، وقت سفارت برای ویزای جستجوی کار، وقت سفارت برای ویزای تحصیلی، وقت سفارت برای تایید مدارک، وقت سفارت برای تایید امضا و … .

خرید و نحوه دریافت وقت سفارت آلمان

همه ما می دانیم که دریافت یا خرید وقت سفارت از طریق سایت ویزامتریک امکان پذیر است که نحوه دریافت وقت به صورت زیر است:

در گذشته تعداد متقاضیان ویزای شینگن کمتر بوده به طوری که گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین و یا با یک تماس تلفنی صورت می گرفت و  هزینه ای در این راستا وجود نداشت. اما امروزه با افزایش متقاضیان،  سفارت آلمان به راحتی وقت نمی دهد. وقت سفارت به صورت عادی، انفرادی یا گروهی صورت است.  اولین بخش از هزینه اخذ وقت سفارت آلمان مربوط به تعیین وقت سفارت است(مدت زمان انتظار حداکثر 40 روز) و هزینه های دیگر شامل:

  • هزینه ها مربوط به حق الزحمه شرکت مورد نظر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • بیمه مسافرتی رزرو بلیط رفت و برگشت
  • هزینه واچر هتل

برای گرفتن وقت سفارت آلمان باید به وب سایت ویزا‌متریک مراجعه کرده و در آنجا با ارائه اطلاعات، ثبت نام اولیه را انجام دهید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. در این حساب باید نوع ویزای را برای گرفتن وقت سفارت آلمان انتخاب کنید. در حال حاضر، متقاضی می تواند روز و ساعت وقت سفارت را خودش تعیین کند. پس از ثبت نام اولیه، یک ایمیل دریافت می کنید که باید آن را تایید کنید. در وارد کردن اطلاعات، دقت لازم را داشته باشید، چون در غیر اینصورت، مراحل ثبت نام برای گرفتن وقت سفارت آلمان را دوباره باید تکرار کنید. هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان را باید به شماره حساب ویزا‌متریک واریز کرده و در روز انگشت نگاری، فیش واریز را ارائه دهید.  مراحل گرفتن وقت سفارت در سایت ویزامتریک و  قیمت برای خرید وقت سفارت برای ویزای ملی و شنگن 1.300.000 تومان و برای تایید و تصدیق مدارک 1.000.000 تومان است. پس از پرداخت وجه بعد از 24 ساعت واریز در سایت ایزومتریک قابل مشاهده است. بعد از اینکه وارد صفحه اول شدید، باید نوع درخواست خود را مشخص کنید که برای چه موضوعی قصد دارید وقت بگیرید. پس از انتخاب نوع درخواست، از شما ملیت پرسیده می‌شود. بعد از آن باید  انتخاب شهر محل اقامت، نوع خدمات و تعداد متقاضیان، شماره کارت و تاریخ پرداخت را وارد نمایید و روی دکمه بررسی بزنید. پس از مشاهده پرداخت خود، آن را انتخاب کنید و روی دکمه بعدی بزنید. در مرحله بعد باید مشخصات شخصی خود و یا سایر متقاضیان را وارد نمایید. بعد از وارد کردن اطلاعات در صفحه بعد سایت به شما پیش نمایش تمام اطلاعات را نمایش می‌دهد. اطلاعات را با دقت چک کنید. سپس تیک که تایید می‌نمایم و توضیحات بالا را خواندم، متوجه شدم و قبول کردم را بزنید و روی دکمه بعدی کلیک کنید.

سپس به صفحه تقویم و مرحله انتخاب تاریخ می‌رسید. با کلیک روی تقویم، یک تاریخ خالی را انتخاب نمایید. پس از انتخاب تاریخ، ساعت‌های خالی نمایش داده می‌شود که می‌توانید ساعت موردنظر خود را انتخاب نمایید و روی دکمه بعدی کلیک کنید. در صورتی که هیچ تاریخی قابل انتخاب نیست، یعنی تمامی وقت‌ها پر هستند و باید منتظر باشید تا وقت خالی در سایت قرار بگیرد. در نهایت از شما در مورد انجام خدمات اضافی سوال پرسیده می‌شود. می‌توانید هیچ‌کدام را انتخاب نکنید و یا اگر تمایل به انجام هر کدام دارید می‌توانید آن را انتخاب کنید و روی دکمه بعدی بزنید.  در نهایت اطلاعات وقت رزرو شده شما در سایت نمایش داده می‌شود. همچنین تمامی اطلاعات به ایمیل شما نیز ارسال می‌شود. یک روز قبل از قرار ملاقات شما، ویزامتریک یک ایمیل جهت یادآوری برای شما ارسال خواهد کرد.

 

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان مسئله مهمی است که بالاتر به آن اشاره شد، اما ارسال تصویر گذرنامه تنها یکی از این مدارکی بود که در صورت کسر بودن آن سفارت اقدام به لغو وقت تعیین شده می نماید. متقاضیان باید توجه داشته باشند کامل بودن و صحت تمامی مدارک می تواند به روند امور دریافت ویزای متقاضی کمک چشمگیری نماید.

مدارک لازم برای وقت سفارت آلمان شامل مدارک ذیل می باشد:

  • اسکن یا تصویر واضح صفحه اول گذرنامه
  • شماره موبایلی که در دسترس باشد
  • 2 آدرس ایمیل
  • تاریخ مورد نظر جهت سفر
  • نوع ویزای درخواستی
  • زمان تقریبی وقت سفارت آلمان

زمان تقریبی وقت سفارت آلمان با ورود به سایت سفارت آلمان و پس از ایجاد نام کاربری و تعیین نوع ویزای درخواستی قابل انتخاب می باشد. اینکه وقت سفارت آلمان چقدر طول می کشد بستگی به میزان تقاضا دارد، ولی به طور معمول وقت سفارت المان حدود 2 الی 3 هفته به طول می انجامد. به بیانی دیگر، از زمان درخواست وقت سفارت در سایت سفارت آلمان تا فرا رسیدن زمان انگشت نگاری حدود 2 الی 3 هفته زمان خواهد برد.

اخذ فوری و تضمینی وقت سفارت آلمان در ویزا راه

وقت vip سفارت آلمان:

در حال حاضر وقت سفارت آلمان به صورت فوری برای ویزا‌های تحصیلی یا توریستی صادر نمی‌شود. وقت فوری سفارت آلمان در تهران فقط در شرایط اضطراری به عنوان مثال:

  • درمان و پیشگری از بیماری، دلایل بشر‌دوستانه، زایمان، ازدواج است.
  • نیروی متخصص در زمینه شغل خود هستید و از شرکت‌های آلمانی پیشنهاد رسمی دریافت کرده اند.
  • در صورتی که نوبت‌های عادی سفارت پر شده باشند، می‌توانید با رزرو وقت سفارت VIP‌ اقدام به ثبت درخواست ویزای خود در ویزامرتیک کرد.

نوبت VIP سفارت آلمان برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند در محیطی شیک، همراه با آرامش، پرونده ویزای خود را به ثبت برسانند. وقت VIP برای شما هزینه بیشتری دارد، ولی از نظر زمان نوبت‌دهی با وقت عادی فرقی ندارد و  از طرفی با رزرو این نوع وقت بعضی از خدمات نظیر عکاسی، فتوکپی، پیگیری وضعیت پرونده ویزا با اس‌ام‌اس برای شما رایگان ‌خواهد شد. برای رزرو وقت VIP از ویزامتریک باید 75 یورویی پرداخت کرد.

تاکید موارد مهم در مورد وقت سفارت:

  • پس از ثبت‌نام، ابتدا یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد.
  • پس از حدود 30 دقیقه برایتان یک ایمیل تأییدیه به همراه دیگر اطلاعات روند درخواست ارسال می‌گردد. لطفاً آن را چک کنید و مطمئن شوید که در هنگام ثبت نام، احیاناً مشخصات خود را بطور ناقص و یا نادرست وارد نکرده باشید. اگر مرتکب اشتباهی شده‌اید، حتماً وقت خود را باطل کرده و مجدداً با وارد کردن مشخصات درست ثبت نام نمایید.
  • 2 تا 6 هفته قبل از زمان مصاحبه، یک ایمیل دیگر از ما دریافت می‌کنید که در آن زمان ارائه‌ی درخواست روادیدتان در سفارت آلمان در تهران به شما اعلام گردیده است. به مواردی که در این ایمیل ذکر شده‌اند توجه کنید، چرا که ظرف مدت 7 روز باید نسبت به تأیید زمان مصاحبه‌تان اقدام نمایید. اگر در این مدت نسبت به تأیید وقت مصاحبه خود اقدام ننمایید، وقت مصاحبه‌تان باطل خواهد شد و نوبت خود را در لیست انتظار از دست خواهید داد.
  • این سیستم نوبت دهی، باعث ساده شدن روند وقت مصاحبه برای تمامی درخواست کنندگان می‌شود: شما بلافاصله بعد از ثبت نام، تأیید ثبت درخواستتان را دریافت می‌کنید و می توانید سریع‌ترین وقت ممکن را بدست بیاورید. پس با مراجعه به دیگران و یا دفاتر ویزا برای دریافت وقت مصاحبه نه تنها لازم نیست بلکه بی‌معناست.
  • فقط از لینک ارائه‌ شده در صفحه‌ی نمایندگی خارجی استفاده کنید تا از بروز مشکلاتی که هنگام دسترسی به سایت ممکن است اتفاق بیوفتند، جلوگیری کنید. بخصوص بوکمارک‌های مربوط به بازدیدهای قبلی را بکار نگیرید.
  • از کلیک کردن روی لینک‌هایی که به وزارت خارجه فدرال تعلق ندارند، خودداری کنید.
  • صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی را فقط در پنجره یا تب مرورگر باز کنید
  • از کلید “برگشت” مرورگر استفاده نکنید.
  • صفحه‌ی نوبت‌دهی بخش حقوقی-کنسولی اساساً با همه‌ی مرورگرها همخوانی دارد ولی با فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر بهتر از همه کار می‌کند.

دریافت وقت سفارت آلمان با ویزاراه

و اما دریافت وقت سفارت با مجموعه معتبر و حرفه ای ویزا راه از میزان استرس شما کاسته و باعث حذف بسیاری از نگرانی های شما میشود. اما وجود این مجموعه معتبر که در حوزه دریافت وقت سفارت آلمان بسیار زبان زد است در وقت شما صرفه جویی کرده و در کمترین زمان ممکن وقت سفارت را در اختیارتان قرار می دهد. در مجموعه ویزاراه با حضور کارشناسان حرفه ای دریافت وقت سفارت را در دو حالت برای شما امکان پذیر کرده اند

دریافت وقت سفارت آلمان بصورت پرایم

در حالتی که شما وقت سفارت بصورت پرایم را انتخاب میکنید باید مبلغی را به سفارت پرداخت کنید سپس زمان دریافت وقت سفارت آلمان با 99.99% به صورت یک هفته ای می باشد و سریع ترین و استثنایی ترین وقت سفارت آلمان است به همین دلیل است که کارشناسان ما برروی کلمه “فوری”در هنگام وقت سفارت تاکید دارند.

دریافت وقت سفارت آلمان بصورت عادی

دریافت وقت سفارت بصورت عادی کاربرگرامی  دریافت وقت سفارت آلمان بصورت دو هفته ای نیز می باشد. در این حالت نیاز به پرداخت هزینه به سفارت نخواهد بود.

نحوه درخواست وقت سفارت به مجموعه ویزاراه:

1- در حالت اول شما میتوانید با مشاورین ویزا راه تماس حاصل فرمایید و درخواست مشاوره بدهید و ادامه روند شما با مشاورین ما پس از بستن قرارداد امکان پذیر خواهد بود.

2- در حالت دوم شما میتوانید فرم درخواست وقت سفارت را پر کرده سپس در قسمت فرم مشاوره کد پیگیری را برای پشتیبان ما قرار بدهید.جهت ادامه مسیر با شما تماس گرفته خواهد شد.

ویزای آلمان و انواع آن:

ویزای آلمان در دو نوع ویزای بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود.

  • ویزای کوتاه مدت آلمان

فردی که ویزای کوتاه مدت آلمان را دریافت می کند می تواند به مدت 90 روز در بازه ی 180 روزه در آلمان بماند. ویزای کوتاه مدت آلمان در موارد زیر و برای اهداف زیر صادر می شود:

  • به قصد دیدار باخانواده، اقوام یا دوستان
  • برای اهداف پزشکی و درمان
  • ترانزیت فرودگاهی
  • شرکت در همایش ها و جلسات و یا نمایشگاه
ویزای یکبار ورود و چندبار ورود شینگن جزو ویزای کوتاه مدت و یا تایپ C هستند.

با ویزای یکبار ورود تنها یکبار می توانید وارد آلمان شوید و پس از خروج مجددا باید ویزا دریافت کنید.

در ویزای چندبار ورود یا مولتی می توانید هر چندباری که می خواهید وارد حوزه شنگن شده و از آن خارج شوید؛ اما در هر بار ورود تنها 90 روز می توانید در خاک آلمان بمانید.

  • ویزای بلند مدت آلمان

ویزای بلند مدت برای مواقعی است که فرد قصد اقامت های بیشتر از 90 روز را دارد. معمولا ویزای بلند مدت برای متقاضیانی صادر می شود که به قصد:

  • دانشجویی
  • آموزش زبان آلمانی
  • ریسرچ و تحقیق
  • جستجوی کار
  • اشتغال در آلمان
  • درمانی آلمان

مدارک مورد نیاز ویزای آلمان:

1.مدارک عمومی
  • اصل گذرنامه‌ای که حاوی دو صفحه خالی باشد و کپی صفحه مشخصات گذرنامه.
  • فرم درخواست ویزا که به صورت کامل تکمیل و امضا شده است همراه با عکس (که در همین یک سال اخیر گرفته شده باشد، با پس زمینه سفید و ابعاد 45 میلیمتر در 35 میلیمتر)
  • پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضا شده (که در صفحه آخر درخواست آمده است).
  • مدرک مبنی بر وجود بیمه مسافرتی به همراه کپی
  • کپی همه ویزاهای درخواست کننده در 5 سال گذشته همراه با مهر
  • مدارک مبنی بر ثبات اقتصادی-اجتماعی
  • کلیه متقاضیان: پرینت تراکنش‌های حساب بانکی سه ماه گذشته نزد بانک ایرانی به حروف و ارقام لاتین و در صورت وجود: سند ملک در ایران، پرینت تراکنش‌هایی که در نزدیکی تاریخ ارائه درخواست افزایش شدید موجودی را نشان دهند، در صورت عدم توضیح قانع کننده در خصوص منبع پول، نشانه منبع وابستگی اقتصادی محسوب نمی‌شود، زیرا فرض بر این خواهد بود که این افزایش ناگهانی، تنها مربوط به وام باشد.
  • کلیه متقاضیان: شناسنامه (مدارک شناسایی جهت نشان دادن وابستگی خانوادگی).
  • کارمندان دولت: گواهی انتصاب به خدمت و یا گواهی کار و یا آخرین فیش حقوقی.
  • کارمند/ کارگر: گواهی کار و یا آخرین قرارداد کاری به همراه فیش‌های حقوقی سه ماه گذشته، گواهی بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و یا مدارک مشابه و یادر صورت عدم وجود این مدارک: گواهی کارفرما.
  • شرکت‌دار: گواهی ثبت شرکت یا فعالیت (به عنوان مثال پروانه کسب و یا گواهی اداره ثبت شرکت‌‌ها) و گواهی عضویت در بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا مدارک مشابه.
  • مدیران و یا سهامداران شرکت‌های ایرانی: معرفی‌نامه امضا شده توسط نماینده رسمی جهت تایید سمت درخواست کننده، گواهی ثبت شرکت در ایران (به طور مثال آگهی روزنامه رسمی)، در صورت عدم وجود ثبت در روزنامه رسمی: گواهی انتساب به خدمت در شرکت.
  • هنرمندان: گواهی عضویت در یک انجمن هنری (مثلا انجمن سینما، عکاسان و…) و یا مدرکی مبنی بر انجام فعالیت‌های هنری (نمایشگاه، فستیوال و …) و گواهی بیمه تامین اجتماعی و یا در صورت وجود مدرکی مشابه.
  • بازنشستگان: گواهی دریافت حقوق بازنشستگی.
  • دانش‌آموزان/دانشجویان و افرادیکه به سن قانونی نرسیده‌اند: گواهی موقت اجتماعی و یا گواهی شغلی والدین و درصورت وجود: گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه و یا کارت دانشجویی.
  • بیکاران: گواهی موقعیت اقتصادی-اجتماعی (مثلا گواهی ازدواج شناسنامه، شجره نامه ، اسناد ملکی).

 

2. مدارک مرتبط با هدف از سفر:
  • مسیر سفر (مثلا تاییدیه‌ی رزرو برای سفرهای برنامه ریزی شده و یا بلیط‌ها).
  • -رزرو هتل یا سایر مدارک مربوط به اسکان برای کل دوره اقامت.
  • اتباع غیر ایرانی ساکن در ایران مجوز اقامت در ایران، پس از اتمام ویزای درخواستی هنوز حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • افراد زیر سن قانونی حق حضانت و یا قیم ،درصورتی‌که خردسال به تنهایی و یا به همراه یکی از والدین سفر می کند.
  • درصورتی‌که کودکان محصل، خارج از زمان تعطیلات مدارس ایران سفر کنند، باید موافقت و اجازه کتبی مدرسه ارائه شود.
  • مدارکی که برخی مقامات یا فراد خاص می‌بایست ارائه نمایند، اعضای کابینه دولت، مجلس یا دیگر نهادهای حکومتی باید یادداشت رسمی، حکم خدمت یا گواهی کار و یا مدرک رسمی دیگر.
  • کارمندان سفارت، کنسولگری و یا نمایندگی سازمان ملل یا کمیته سازمان ملل یا کمیته‌های رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا: حکم خدمت و یا گواهی کار از طرف کارفرما .
  • دفتر اسناد رسمی: حکم انتصاب یا گواهی کار.
  • اعضای اتحادیه‌ها و کانون‌های تخصصی (پزشکان، جراحان، دندان‌پزشکان، داروسازان، وکلای حقوقی، معماران و اعضای خانواده آنها): گواهی اتحادیه تخصصی.
  • قضات:حکم انتصاب یا گواهی کاراز طرف وزارت دادگستری.
  • کارمندان رده‌بالای دولتی: یادداشت رسمی یا حکم انتصاب نهاد مربوطه.

 

  • پرسنل دانشگاهی(پرسنل علمی، اساتید، مدرسان، مدیران، روسای دانشکده‌ها، روسای دانشگاه‌ها): حکم انتصاب یا گواهی کار از طرف دانشگاه.
  • پرسنل ارتش، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای نظامی: یادداشت رسمی، حکم انتصاب و یا گواهی کار از طرف اداره مسئول.
  • روزنامه نگاران: کارت خبرنگاری، گواهی کار در انتشارات و یا در رسانه مربوطه.
  • ورزشکاران: گواهی از فدراسیون ورزشی ایران با اعلام تاریخ عضویت و رده ورزشی(مثلاً حرفه‌ای/آماتور) و یا مدرکی مبنی بر شرکت در مسابقات رسمی ملی و یا بین‌المللی.در مورد اعضای تیم ملی و تاییدیه کمیته ملی المپیک.
  • دعوت نامه شرکت مقصد که عضو شنگن می‌باشد به شکلی که در آن علت سفر و تاریخ (تاریخ‌های آن) ذکر شده باشد و مدارک مربوط به ارتباطات تجاری (قراردادها، صورت حساب‌ها، مکاتبات، گواهی‌های واردات و غیره).