وقت سفارت چیست و توسط چه کسی باید گرفته شود

افراد اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی یا آمریکایی داشته باشند برای اخذ ویزا باید به سفارتخانه ی آن کشور مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را به سفارت بدهند. اما مراجعه حضوری و بدون وقت باعث هرج و مرج بی نظمی می شود. بنابراین برای مراجعه به سفارتخانه ها نیاز به گرفتن وقت  به صورت حضوری و امروزه به صورت آنلاین می باشد. متقاضیان دریافت وقت سفارت به‌طورکلی از دو روش می‌توانند اقدام کنند.

1- وقت سفارت عادی:

گاهی اوقات افراد تصمیم به سفر گرفته‌اند اما زمان دقیق آن مشخص نیست و برنامه‌ریزی خاصی برای آن نکرده‌اند و عجله‌ای در پیشروی فرآیند دریافت ویزای خود ندارند.در این حالت متقاضی زمان بیشتری جهت مراجعه به سفارت داشته .

مجموع ویزاراه یک مجموع معتبر در جهت تهیه وقت سفارت فوری برای شما کاربران مهم تر می باشد که با اطمینان 100 درصد شما می توانید در عرض یک هفته وفت سفارت خود را دریافت کنید.

2-وقت سفارت فوری:

گاهی اوقات پیش می‌آید که متقاضی بنا به دلایل متفاوتی و تحت شرایط مختلفی  مجبور است که کمتر از زمان دو هفته به سفارت کشور موردنظر جهت اقدام به دریافت ویزای خود مراجعه کند.

وقت سفارت کشور‌ها، یا توسط خود سفارت یا کنسولگری تعیین می‌شود و یا توسط شرکت‌های کارگزاری است.  در ضمن، هزینه‌ی لازم برای اخذ وقت سفارت، به این بستگی دارد که فرد بخواهد به چه کشوری سفر کند، این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است، ضمن اینکه زمان سفر و نوع وقت سفارت (عادی یا فوری) بر هزینه‌ی وقت سفارت اثر می‌گذارد .

فوری ترین مرکز اخذ وقت سفارت با ویزا راه

در چه مرحله ای باید برای وقت سفارت اقدام کرد

بر اساس اعلام وب سایت رسمی شنگن هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان لازم برای تعیین وقت سفارت برای ویزای شنگن وجود ندارد.توجه داشته باشید که زمان بررسی درخواست تعیین وقت سفارت شینگن شما به صورت دقیق معلوم نیست و ممکن است حتی سریع تر از زمانی که شما انتظار دارید این درخواست مورد بررسی قرار گیرد و اینکه  مدت زمان بررسی درخواست شما بدون شک وابسته به سفارتی است که از طریق آن اقدام به دریافت ویزای شنگن کرده اید.بهتر است  متقاضیان محترم تعیین وقت سفارت برای ویزای شنگن دست کم ۴ تا ۶ هفته پیش از تاریخ سفر خود برای تعیین وقت سفارت مدنظر اقدام کنند.

انواع وقت سفارت عادی/ پرایم

پرایم یکی از سرویس هایی است که در حال حاضر فقط و فقط توسط ویزامتریک و سفارت آلمان ارائه می‌شود و هیچ سفارت دیگری در ایران چنین چیزی را ارائه نمی‌کند.

در صورتی که رزرو وقت خود را به ایران ویزامتریک سپرده باشید، برای شما وقت عادی (Normal) گرفته خواهد شد. مگر اینکه از قبل اطلاع داده شده باشد و یا خود متقاضی مشکلی با پرایم نداشته باشد و اعلام کند. وقت پرایم، که با نام PRIME در رسید وقت خود قابل مشاهده است، در صورتی که آن را انتخاب نمایید، در (خارج از ساعات اداری) ویزامتریک به شما خدمات ارائه می‌کند. ویزامتریک برای اینکه خارج از ساعات اداری به متقاضی سرویس می‌دهد (وقت پرایم)، هزینه 115 یورو (به ازای هر متقاضی) دریافت می‌کند. هزینه وقت پرایم، جداگانه از هزینه های ویزا و یا سایر هزینه ها است و هزینه پرایم به آن‌ها افزوده می‌شود. وقت پرایم برای هر 3 نوع وقت ویزامتریک یعنی ویزای ملی، ویزای شنگن، تایید و تصدیق مدارک ارائه می‌شود. رخی از متقاضیان اشتباها فکر می‌کنند وقت پرایم همان وقت VIP است. اما اینطور نیست. در واقع وقت پرایم هیچ تفاوتی با وقت عادی (Normal) ندارد. تنها فرق بین وقت پرایم و وقت عادی، ساعت مراجعه حضوری متقاضی است. طبق آخرین تغییرات ویزامتریک، در وقت عادی ساعت مراجعه حضوری بین ساعت 8:00 الی 14:30 می‌باشد. اما وقت پرایم معمولا برای ساعات 7:00 – 7:30 – 16:00 – 16:30 – 17:00 – 17:30 ارائه می‌شود.در واقع وقت پرایم همان وقت عادی است که در خارج از ساعات اداری ویزامتریک به متقاضیان خدمات ارائه می‌کند. وقت پرایم هیچگونه تاثیری در روند ویزا و یا تصمیمات سفارت ندارد.

مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت

برای دریافت وقت سفارت، ابتدا باید در سایت ویزامتریک ثبت نام کرده و مبلغی را که بنابر وقت برای ویزا شنگن، ملی یا تایید مدارک پرداخت می کنیم. سپس وارد سایت شده و اطلاعات پرداخت و نام خود و زمان پراخت و ایمیل و تلفن همراه خود و شماره پاسسپورت خود را وارد کرده و تایید می کنیم. سپس شماره پیگیری را به کارگزاری اعلام کرده و کارگزاری برای وقت سفارت اقدام می کند.

در صورتی که یک گروه یا خانواده باشیم بهتر است پرداخت ایزومتریک را در یک فیش مثلا جای دو فیش یک میلیون و سی صد هزار تومان، یک فیش دو میلیون ششصد واریز کرده و اطلاعات را در باهم وارد می کنیم.

در صورت وجود شرایط خاص برای دریافت وقت سفارت چه باید کرد

گاهی اوقات پیش می‌آید که متقاضی بنا به دلایل متفاوتی و تحت شرایط مختلفی  مجبور است که کمتر از زمان دو هفته به سفارت کشور موردنظر جهت اقدام به دریافت ویزای خود مراجعه کند.

وقت سفارت کشور‌ها، یا توسط خود سفارت یا کنسولگری تعیین می‌شود و یا توسط شرکت‌های کارگزاری است.  در ضمن، هزینه‌ی لازم برای اخذ وقت سفارت، به این بستگی دارد که فرد بخواهد به چه کشوری سفر کند، این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است، ضمن اینکه زمان سفر و نوع وقت سفارت (عادی یا فوری) بر هزینه‌ی وقت سفارت اثر می‌گذارد .

 

وقت سفارت مختص چه ویزایی است

وقت سفارت برای ویزا ملی بیش از 90 روز و بلند مدت و همین طور ویزا شنگن کمتر از 90 روز و کوتاه مدت است. همین طور برای تایید مدارک هم از سفارت وقت می گیرند.

علت اهمیت زمان وقت سفارت در چیست

مراجعه حضوری و بدون وقت باعث هرج و مرج بی نظمی می شود. بنابراین برای مراجعه به سفارتخانه ها نیاز به گرفتن وقت  به صورت حضوری و امروزه به صورت آنلاین می باشد.

آیا ویزاراه رزرو وقت سفارت المان برای ویزای تحصیلی یا دانشجویی دارد

برای تحصیل یا دانشجویی نیاز به ویزا بلند مدت یا ملی است که ویزاراه در این حوزه فعالیت دارد.