دریافت اقامت دائم کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا است و از طریق آن می‌توانید برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید. سرمایه گذاری کانادا بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افرادی است که تمکن مالی کافی دارند. کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند با انتقال سرمایه و بیزینس خود به کانادا، علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن و پر سود، اقامت دائم کانادا را به دست آورند. علاوه‌براین بهتین روش برای افرادی که سنشان بالا  رفته و مهاجرت کردن از آن ها گذشته و یا افرادی که تحصیلات عالیه ندارند، باز هم ویزای سرمایه‌گذاری کانادا مناسب است چراکه هم سرمایه چند برابر می‌شود و هم اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده‌تان، دریافت خواهید گرفت. کانادا در بین 10 کشوری قرار دارد که شروع یک کسب‌وکار در آن بسیار راحت است و همچنین به بازارهای بین المللی دسترسی دارد.

روش ها پرمتقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا:

دریافت اقامت دائم کانادا بصورت فوری
    • سرمایه گذاری استانی (PNP)

    در برنامه کارآفرینی بعضی از استان‌ها، در صورت دریافت ورک پرمیت و ورود به کانادا، باید بیزینس مورد نظر را طی مدت مشخصی در استان راه اندازی کنید، با استان توافقنامه اجرایی امضا کنید و در صورت برآوردن تمام شروط توافقنامه، برای انتخاب استانی درخواست دهید و در نهایت از استان مورد نظر گواهی انتخاب استانی دریافت کنید. سرمایه مورد نظر حدود 500 تا 600 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 4 دارد.

    • یک روش مطمئن و پرمتقاضی برای اخذ اقامت کانادا همین استارتاپ است. ویزای استارتاپ کانادا از بهترین شیوه‌ها برای صاحبان کسب و کارها و کسانی که ایده‌های نو و با پتانسیل بالا دارند، است. سرمایه مورد نظر حدود 100 تا 200 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 5 دارد.

        • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

        اگر بتوانید در کشور کانادا شرکت یا کسب و کار ثبت کنید و خود مدیریتش را بر عهده بگیرید، آن وقت شانس شما برای دریافت ویزای کانادا افزایش خواهد یافت.  سرمایه مورد نظر 100 تا 200 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 5 دارد و از طریق اقدام از طریق کار آفرینی امکان اخذ اقامت است.

      • سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس

      خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. در این روش، به عنوان متقاضی می‌توانید ویزای Work Permit کانادا را با خرید یک کسب‌وکار در کانادا به دست آورید، سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهید. سرمایه مورد نظر 150 تا 350 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 4  دارد و بعد از یکسال می توان اخذ اقامت کرد.

        • سرمایه گذاری از طریق خود اشتغالی

        اگر به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی مشغول هستید، می‌توانید ویزای خوداشتغالی یا همان self-employed دریافت کنید.  برای این نوع ویزا باید دست کم 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته و  برای حضور فعال در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا علاقه و توانایی بالا داشته باشید. علاوه بر این حداقل 35 نمره از 100 نمره‌ای که در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی هست را بگیرید و تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا حداقل برای 6 ماه را داشته باشید. سرمایه مورد نظر 100 تا 200 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 5  دارد.

        • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

        افراد کارآفرین با ارائه یک طرح برای ایجاد شغل در کانادا، اجازه شروع فعالیت خود را از دولت کانادا دریافت می‌کنند. افرادی که موفق می‌شوند از طریق این برنامه وارد کانادا شوند هم می‌توانند کسب‌وکارشان را در آن‌جا راه بیاندازند و هم اقامت دائم با اخذ ویزای استارتاپ کانادا دریافت کنند. به طور کلی شرایط پذیرش در این نوع سرمایه‌گذاری شامل، خرید و سرمایه‌گذاری مداوم در کسب‌وکاری در کانادا طی 2 سال که به رونق اقتصادی منجر شود و فعالانه و مستمرا در مدیریت کسب‌وکار بکوشد و حداقل یک کانادایی یا مقیم دائم را در کار مشغول کند.  سرمایه مورد نظر 250 تا 350 هزار دلار کانادا است و نیاز به مدرک زبان CLB 5  دارد.

        • سرمایه گذاری از طریق خریدن ملک

        توجه داشته باشید که با خرید ملک در کانادا به هیچ وجه امتیازی برای مهاجرت دریافت نمی‌کنید. به‌علاوه پس از خرید ملک باید مالیات مربوط به آن را نیز بپردازید. با این حال سرمایه‌گذاری بر روی ملک در کانادا جزو پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

  • سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام و اوراق قرضه یکی دیگر از روش‌هایی است که سال‌ها بین مهاجران معمول بوده است. اما از نوامبر سال 2017، کانادا خرید اوراق قرضه توسط اتباع دیگر کشورها را از دسترس خارج کرده است. بنابراین به علت دشواری و احتمال بسیار کم موفقیت در این روش توصیه می‌شود.

  • مهاجرت سرمایه گذاری از طریق Executive Express Entry

Executive Express Entry یا همان برنامه اجرایی اکسپرس اینتری مخصوص صاحبان کسب و کار، مدیران ارشد و کارآفرینان است و به این صورت است که آن‌ها 200 امتیاز اضافه در سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری دریافت می‌کنند. این روش به اقامت دائم منجر می‌شود.

    • مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی

    برای مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی برنامه های مهاجرتی مختلفی وجود دارد. مناسب‌ترین روش برای متقاضیان ایرانی برنامه کشاورزی ساسکاچوان است. برای این روش باید یک مزرعه در استان ساسکاچوان اجاره یا خریداری کنید و 150 هزار دلار کانادا روی آن سرمایه گذاری کنید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

  • بخش کشاورزی، صنایع غذایی و معدن از بهترین و پر درآمدترین صنایع برای سرمایه‌گذاری در کانادا، به شمار می‌روند. البته دقت کنید این به معنی نادیده گرفتن صنایع دیگر نیست. کانادا در همه حوزه های اقتصادی قدرتمند است و در سطح جهانی پیشتاز است اما صنایع ذکر شده از نظر شرایط و قوانین سرمایه‌گذاری هم برای مهاجرین مناسب و ایده‌آل هستند.

مدارک لازم و نمره آیلتس برای ویزای سرمایه گذاری کانادا

  • پس از بررسی استان مورد نظر و تهیه بیزنس پلن، باید مدارک مورد نظر تهیه گردد. این مدارک شامل مدارک هویتی مثل شناسنامه و عقدنامه و گواهی عدم سوء پیشینه و نمره مهارت زبان می باشد. معمولا استان ها نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در حد CLB 5 را جزء پیش شرط های برنامه های سرمایه گذاری کانادا قرارداده اند. این امتیاز در حد آیلتس ۵ می باشد. همچنین آزمون های فرانسه TEF و TCF نیز پذیرفته است.

تفاوت ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • در روش‌های سرمایه‌گذاری ملزم نیستید که پس از ورود به کانادا یک بیزینس تجاری راه‌اندازی و مدیریت کنید اما برای گرفتن ویزای کار آفرینی کانادا لازم است که کسب‌و‌کاری در کانادا تاسیس و آن را مدیریت کنید. علاوه بر این مورد، تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی کمتر از روش‌های سرمایه‌گذاری است.

معایب مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • این برنامه مستقیما به اقامت دائم منجر نمی شود، بلکه ابتدا ویزای کار دریافت می شود و پس از ایجاد کسب و کار در کانادا اقامت دائم به شخص و خانواده وی اعطا می گردد. دریافت اقامت دائم  کشور کانادا در این برنامه طولانی تر از سایر برنامه ها می باشد. این برنامه فقط مخصوص چند استان خاص بوده و شامل همه استان های کانادا نمی شود. اندازه نسبتا کوچک بازار کانادا در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ است که می تواند فرصت های رشد را برای مشاغل محدود کند. علاوه بر این، محیط پیچیده نظارتی می‌تواند فعالیت و رقابت موثر را برای شرکت‌ها چالش‌برانگیز کند. یکی دیگر از معایب احتمالی وابستگی کشور به منابع طبیعی است که می‌تواند اقتصاد را در برابر نوسانات قیمت کالاها آسیب پذیر کند. در نهایت، موقعیت جغرافیایی کانادا می‌تواند دسترسی به بازارهای جهانی، به ویژه در آسیا و خاورمیانه را دشوارتر کند.

مزایای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • زمان ورود به کانادا با اجازه کار، سریع تر از سایر روش های اخذ اقامت می باشد. برای کارآفرینان و مدیرانی که مایل هستند در کانادا کسب و کار خود را داشته باشند و به محض ورود به کانادا، دارای یک بیزنس سودآور باشند، این روش بسیار مناسب است. در این روش با انجام سرمایه گذاری در کانادا و خرید یک بیزنس یا راه اندازی آن مبالغ پرداخت شده بصورت سرمایه گذاری بوده و از نوع هزینه های سوخت شده نمی باشند. در صورت اجرای طرح سرمایه گذاری و حضور در استان مربوطه اقامت دائم پس از گذشت مدت مشخص به متقاضی و اعضای خانواده وی اعطا می گردد. امکان دریافت کمک های دولتی و وام های بانکی در این روش وجود دارد.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

  • حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. این مبلغ برای برنامه های استانی در استان های مختلف بین ۱۵۰ تا ۸۰۰ هزار دلار کانادا است.

مدت زمانی که بعد از سرمایه گذاری در کانادا می توان اقامت دائم گرفت
  • چنانچه کسب و کار شما ۲ سال دوام داشته باشد، در پایان دو سال و با ارائه گزارش می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، از کلیه امکاناتی که یک کانادایی می‌تواند داشته باشد برخوردار خواهید بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا
    • مدارک شناسایی
    • مدارک تحصیلی
    • مدارک مربوط به سوابق کاری و تجاری
    • اسناد و مدارک مالی
    • فرم‌های درخواست اداره مهاجرت کانادا
    • گواهی عدم سوءپیشینه
دلایل ریجکت شدن ویزای سرمایه گذاری کانادا
    • عدم تمکن مالی
    • نقص مدارک
    • جعل مدارک
    • نداشتن پیش نیازها
ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر زمان می‌برد
    • به برنامه و روش سرمایه گذاری بستگی دارد. به طور میانگین، اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا ممکن است از 6 ماه تا 2 سال طول بکشد.

ویزا سرمایه گذاری و همراه داشتن خانواده
    • پس از تایید ویزای سرمایه گذاری خود در کانادا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را با خود همراه کنید. اگر تحت برنامه مهاجرتی استان منیتوبا اقدام کنید، می‌توانید حتی برادر یا خواهر خود را نیز با خود همراه کنید.